مصرف کود در ایران ۱۰ برابر استاندارد جهانی

سموم دفع آفات محصولات کشاورزی در ایران به قیمت ارزان برای مصرف کشاورزان قرار می‌گیرد که این امر موجب ۱۰ برابر شدن مصرف کود شیمیایی در ایران شده است.

به گزارش شفا آنلاین،حسین فوادزی، عضو انجمن آنکولوژی با اشاره به عدم نظارت مراکز زیربط مربوط به میزان مصرف سموم و کود شیمایی کشاورزی گفت: در حال حاضر کود شیمیایی و سموم دفع آفات کشاورزی به صورت یارانه‌ای و قیمت ارزان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: کشاورزان برای زیاد شدن میزان محصولات کشاورزی خود از کود شیمیایی فراوانی استفاده می‌کنند که این باعث حجیم شدن محصولات کشاورزی می‌شود.

حسین فوادزی با بیان این‌که مصرف کود شیمیایی در ایران ۱۰ برابر استاندارد جهانی است، گفت: مصرف بیش از حد کود شیمیایی باعث سمی شدن و سرطان‌زا بودن محصولات کشاورزی می‌شود.

دکتر فوادزی با تأکید بر ضرورت وجود نظارت مراکز مربوطه بر میزان مصرف کود شیمیایی و سموم دفع آفات کشاورزی گفت: مصرف سموم دفع آفات کشاورزی در ایران ۴ برابر استاندارد جهانی است که این امر باعث سمی شدن خاک و محصولات کشاورزی می‌شود و در نهایت باعث ایجاد بیماری در مصرف‌کنندگان این محصولات می‌شود.

وی در پایان با اشاره به آمار بالای بیماری‌های سرطان به ویژه سرطان معده در ایران خاطرنشان کرد: ادامه روند تولید محصولات کشاورزی مسموم و سرطان‌زا در ایران باعث افزایش آمار سرطان در ایران می‌شود.